СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ
ХЕРСОНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ
ШКОЛИ
І – ІІІ СТУПЕНІВ № 35 ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
НА 2020-2024 роки
Сучасний заклад освіти – це заклад, який орієнтований на задоволення
інтересів дитини, самореалізації, виховання творчої особистості, в якому
створені умови для повноцінного інтелектуального, творчого, морального,
фізичного розвитку дитини, прищеплення культури й основ духовності, виховання
свідомого громадянина своєї країни, а також виховання в кожної дитини здатності
до усвідомленого вибору власного життєвого шляху націленого на
самовдосконалення та саморозвиток, тобто новий
випускник.
Головною метою стратегічного
розвитку навчального закладу є задоволення потреб всіх учасників освітнього
процесу, з метою повноцінного, рівноправного
та якісного доступу до освіти , з
урахуванням побажань та вимог до освітніх програм споживачів, з
забезпеченням різнобічного розвитку,
виховання і соціалізації особистості.
Стратегія
розвиту направлена на розширення мережі
класів, з урахуванням географічного розташування закладу, відповідно до його потужності, зміну типу та назви закладу, відповідно до Закону
України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту».
Діяльність закладу базується на
принципах дитиноцентризму, гуманізму та демократизму, незалежності від
політичних, громадських і релігійних організацій та об'єднань, розвивального
характеру навчання та його індивідуалізації, та передбачає:
1. Автономність закладу у вирішенні основних питань змісту його діяльності, розвитку різноманітних форм
співпраці й партнерства між учасниками педагогічної діяльності.
2. Науковість та ефективність освітнього
процесу на основі сучасних педагогічних
досягнень.
3. Демократизм і гуманізм освітнього процесу.
4. Розвиток української національної культури та
культури народів світу засобами освіти, виховання свідомого громадянина –
патріота своєї Батьківщини.
5. Забезпечення фізичного розвитку дитини,
збереження її життя і здоров'я.
6. Створення чіткої інноваційної системи освіти.
7. Удосконалення та розвиток роботи закладу.
Ключові переваги стратегії закладу:
1. Забезпечення якісного змісту
освіти з урахуванням сучасних вимог суспільства та побажань учасників
освітнього процесу.
2. Комплексний підхід до розбудови закладу і
розвитку здобувача освіти.
3. Орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат
Сильні сторони
Повнота освітніх послуг.
Поступове ґрунтовне досягнення високого рівня навчання.
Молодий, креативний та працездатний педагогічний колектив.
Зручне географічне розташування.
Освітні програми орієнтовані на сучасні запити
суспільства.
Слабкі сторони
Недостатній
рівень забезпеченості ІКТ – засобами.
Відсутність
фінансових можливостей стимулювати та підтримувати діяльність творчих,
прогресивних, ініціативних працівників та учнів.
Застарілі
меблі та технічне оснащення.
Відсутність належного фінансування у сфері матеріального забезпечення
закладу.
Ризики
Не стабільна економічна й політична ситуація в
країні.
Відсутність батьківського контролю у зв’язку з
потребою виїздити на заробітки.
Велика кількість дітей з неповних сімей.
Асоціальні сім’ї.
Карантинні обмеження.
Плинність молодого кадрового складу.
Перехід учнів з високим рівнем навчання до спеціальних закладів освіти.
План стратегічного розвитку спрямований на:
виконання:
-
Конституції України;
- Законів України
«Про освіту»,«Про повну загальну середню освіту»;
- Концепції Нової
української школи;
- Державних
стандартів початкової і базової загальної середньої освіти;
- Конвенції про
права дитини.
реалізацію:
- сучасної
державної політики в освітній галузі на основі державно-громадської взаємодії з
урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників освітнього
процесу;
- нормативно-правових
актів щодо розвитку освітньої галузі;
створення:
- належних умов
для саморозвитку та самовдосконалення кожної дитини;
- освітнього
середовища, з рівними умовами доступу для кожного здобувача освіти;
- моделі виховання заснованої на принципах демократії та
гуманізації;
- системи
забезпечення якості освіти;
- створення
відповідної матеріально – технічної бази.
забезпечення:
- стабільного
функціонування закладу освіти;
- розвитку мережі
закладу освіти з урахуванням потреб споживачів, суспільних запитів і державних
вимог;
- зростання якості освіти;
- реалізації реформ в галузі освіти.
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Стратегічна мета розвитку сучасного закладу освіти полягає у створенні умов для отримання кожним
учнем того рівня освіти, який відповідає його здібностям та особливостям;
розвиток інтелектуальної, емоційної сфери дитини, формування його ціннісних
орієнтирів, прищеплення навичок соціальної та життєвої компетентностей,
виховання соціальноадаптованої особистості, повноцінного громадянина своєї
країни.
Завдання:
-
забезпечення реалізації права на доступ до повноцінної та
рівної освіти;
-
розвиток життєвих компетенцій;
-
створення розвивального середовища, у
якому б реалізувалася модель випускника Нової української школи:
-
реалізація
ціннісних пріоритетів особистості, створення розвивального середовища;
-
створення атмосфери довіри і взаємоповаги. Перетворення
закладу
освіти на безпечне місце, де немає насильства та цькування;
-
виховання
громадянина України;
-
виховання шанобливого ставлення до родини, національних традицій, звичаї та традицій інших країн, державної та
рідної мови;
-
формування і розвиток зрілої особистості з усвідомленою
громадянською позицією, почуттям національної свідомості;
-
створення сучасних умов для оволодіння системою знань;
-
створення сприятливих умов для самореалізації та
самовираження особистості в різноманітних видах діяльності;
-
оновлення змісту освіти, розробка і апробація нових
педагогічних технологій, методів та форм освіти.
Стратегічний план розвитку включає в
себе:
1. Освітню
складову.
2. Методичну
складову.
3. Систему
збереження та зміцнення здоров’я здобувача освіти та вчителя.
4. Програму
матеріально-технічного розвитку на 2020-2024 роки.
СТРАТЕГІЧНІ ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ
І.Освітня та виховна складова
1. Освітня
·
Забезпечення функціонування закладу відповідно до сучасних вимог суспільства
з урахуванням побажань та вимог всіх учасників освітнього процесу в межах своїх
повноважень чинного законодавства. Надання освітніх послуг через форми
здобуття освіти згідно чинного законодавства (очна, дистанційна, сімейна,
екстернатна, мережева, педагогічний патронаж).
·
Підвищення ефективності роботи закладу,
розширення мережі класів з метою наближення до сучасних стандартів.
·
Зміна назви закладу, відповідно до Закону
України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту».
·
Формування системи внутрішнього
забезпечення якості освіти в школі.
·
Формування у випускника закладу
освіти компетентностей необхідних для
самореалізації.
·
Створення якісної системи
психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу для покращення ефективності
освіти.
·
Створення умов для надання якісних
освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «здобувачі освіти-батьки
здобувачів освіти - педагоги».
·
Створення закладу освіти орієнтованого на
розвиток здібностей та ключових компетентностей здобувачів освіти.
·
Продовження та
вдосконалення науково-експериментальної роботи в навчальному закладі.
·
Включення в регіональні освітні проекти
та гранти.
·
Налагодження мережевих взаємодій з
іншими закладами освіти, розвиток закладу освіти як відкритої освітньої
системи.
·
Забезпечення закладу освіти сучасними
засобами навчання, обладнанням (кабінет інформатики, природничо
– математичних кабінетів).
·
Діджиталізація освітнього процесу.
·
Участь в проєкті «Здорове харчування».
2. Виховна
·
Формування основ
наукового світогляду, пізнавальної активності і культури розумової праці,
вироблення уміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй
практичній діяльності.
·
Виховання почуття любові до Батьківщини і
свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до
історичних пам'яток.
·
Сприяти формуванню
навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі
практичної громадської діяльності, правової культури, вільного володіння
державною мовою, засвоєння основ державного і кримінального права, активної
протидії випадкам порушення законів.
·
Підготовка випускників до свідомого вибору
професії. Розвиток системи профорієнтаційної роботи.
·
Залучення до активної екологічної діяльності,
формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного
та психічного здоров'я.
·
Формування національної самоідентичності та міжкультурної
толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і
перспектив інтеграції українського суспільства в європейський простір.
·
Розширення мережі гуртків з урахуванням сучасних запитів
суспільства, інтересів та вподобань здобувачів освіти.
ІІ. Методична складова
·
Створення
комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу
кожного педагогічного працівника.
·
Формування в
педагогів готовності до проходження сертифікації та впровадження сучасних
інноваційних технологій.
·
Створення атмосфери творчого пошуку
оригінальних нестандартних рішень педагогічних проблем. Стимулювання педагогічної майстерності
вчителів, постійно діючої системи безперервної освіти педагогів.
·
Посилення інтелектуально-кадрового потенціалу як
важливого ресурсу інноваційного розвитку та ефективної діяльності закладу
освіти.
·
Створення системи методичних заходів щодо розвитку
професійної компетентності інтелектуально-кадрового потенціалу вчителів,
поширення та впровадження позитивного досвіду роботи.
·
Розробка та апробація творчих авторських програм.
· Залучення педагогів до формування єдиного інформаційного середовища закладу освіти.
ІІІ. Система збереження і зміцнення здоров’я здобувача освіти та вчителя.
·
Формування здорового способу
життя і створення умов для фізичного й
психоемоційного розвитку
особистості.
·
Пропаганда здорового способу життя, вироблення в
здобувачів освіти стійких навичок відмови від шкідливих звичок.
·
Забезпечення якісної підготовки
здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.
·
Розширення та урізноманітнення шляхів
взаємодії закладу освіти, батьків і громадськості в контексті зміцнення
здоров’я.
· Залучення психологічної служби закладу освіти на профілактик у стресових станів педагогічних працівників.
Структура організації освітнього процесу на двох рівнях навчання
Метою будь-якої освітньої системи є створення умов, які забезпечують досягнення здобувачем освіти відповідного рівня освіти.
Початкова школа (1-4 класи)
Початкова школа поряд із традиційними цілями освітнього
процесу на цій ступені навчання - формування базових знань, умінь та навичок -
проголошує ціль розвитку пізнавальної мотивації учня та розвитку комунікативних
компетенцій учня, тобто навичок культури спілкування та самопізнання.
Призначення початкової школи
полягатиме у становленні життєвих навичок особистості учня.
Основне завдання початкової школи - створити умови, які допоможуть дитині, яка починає свій освітній шлях, повірити в те, що навчання може і повинно бути для нього успішним, цікавим та привабливим.
Базова школа (5-7 класи)
Стратегічним напрямком розвитку базової освіти є
створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня
створюється установка, яку можна сформулювати в словах: «Я вмію та люблю
вчитися» і розвивається відповідний комплекс навчальних умінь та навичок та
відповідна система цінностей та мотивів участі в щоденному шкільному житті.
Продовжуючи цілі початкової школи, основним завданням
основної школи є створення таких умов, які дозволять допомогти учню засвоїти
«технології успіху та досягнень», при цьому зберегти загальну емоційно-позитивну
орієнтацію на заклад освіти. Крім того, реалізація даного стратегічного
напрямку буде сприяти створенню у школярів комплексної освітньої мотивації,
тобто мотивації з основою не тільки на традиційних мотивах обов'язку, але й
мотивів корисності (прагматичні) та мотивів задоволення (отримання радісних
відчуттів та можливості самореалізації в процесі освітньої діяльності). В
подальшому на старшому ступені навчання, отримані учнями 5-7 класів навички
ефективної навчальної діяльності дозволять їм успішно засвоювати зміст
будь-якого профілю навчання та усвідомлено проектувати свої майбутні професійні
та освітні орієнтири.
Базова школа (8-9 класи)
Метою цього етапу є рання спеціалізація за обраним
напрямком навчання та створення класів допрофільної підготовки.
Головним напрямком роботи зі здобувачами освіти стає
формування первинної профільної орієнтації, вдосконалення навичок самостійної
інтелектуальної діяльності, початок становлення світоглядної позиції
особистості.
Призначення базової школи - розвиток функціональної грамотності учня, функціональних компетенцій, створення умов успішної життєдіяльності в суспільстві, впровадження системи допрофільної підготовки до мультипрофільного навчання.
Програма матеріально-технічного розвитку на 2020-2024
роки
Фінансово-господарська
діяльність закладу здійснюється
відповідно до Статуту. Джерелами матеріального забезпечення закладу освіти є:
-
кошти державної субвенції, передбачені нормативним
фінансуванням загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів у
обсязі Державних стандартів освіти;
-
кошти міського
бюджету;
-
кошти, отримані закладом від надання додаткових освітніх
послуг;
-
благодійна допомога.
Одним із елементів збагаченого
освітнього середовища є наявність сучасної матеріально-технічної бази, яка
повинна забезпечити його наповнення
сенсорними стимулами:
-
хорошим дизайном приміщень та території закладу;
-
наявністю сучасних технічних засобів для здійснення
освітньої діяльності;
-
відповідною спортивною базою (спортивна зала, спортивне
обладнання, спортивний майданчик);
-
естетичністю засобів навчання, шкільного одягу тощо.
Мета програми:
Удосконалення
матеріально-технічного забезпечення закладу освіти, впровадження нових
механізмів господарювання, естетичне оформлення приміщення та забезпечення
новітнього освітнього середовища закладу освіти, створення безпечних і
комфортних умов для організації освітнього процесу.
Завдання:
-
організація державно-громадського утримання шкільної
споруди та приміщень, їх обслуговування і ремонт;
-
залучення коштів з різних джерел фінансування для
забезпечення якісного освітнього процесу;
-
модернізація матеріально-технічної бази закладу;
-
створення безпечних умов для життєдіяльності освітнього
закладу;
-
створення нового динамічного освітнього простору.
Реалізація програми:
№з/п |
Зміст діяльності |
Терміни реалізації |
Територія закладу |
||
1 |
Оновлення зелених насаджень |
2020-2024рр. |
3 |
Заміна спортивних споруд, встановлення спортивних
тренажерів |
2021-2023рр. |
4 |
Капітальний ремонт фасаду закладу освіти |
до 2023р. |
Приміщення закладу |
||
1 |
Створення
харчоблоку |
2021-2024рр. |
2 |
Заміна вікон на металопластикові |
2021-2023рр. |
3 |
Створення актової зали |
2020-2024рр. |
Навчальні приміщення |
||
1 |
Поточні ремонти навчальних кабінетів |
2020-2024рр. |
2 |
Оновлення інтер’єру та оформлення рекреацій на І, ІІ
поверхах |
2020-2024рр. |
3 |
Придбання спортивного інвентарю |
2020-2024рр. |
Технічні засоби навчання |
||
1 |
Придбання принтерів |
202-2024рр. |
2 |
Придбання проєкторів |
2020-2024 |
3 |
Удосконалення і розширення локальної комп’ютерної
мережі закладу |
2020-2024рр. |
Очікувані результати
1.
Змінена структура школи (гімназія
з початковою школою).
2.
Забезпечується якісна освіта за
новими стандартами.
3.
Сформована система виховної
роботи на засадах партнерства учнів, вчителів, батьків і громадськості, історії
та традицій школи
4.
Педагогічний колектив – це
умотивовані, творчі вчителі, що постійно професійно розвиваються
5.
Оновлена матеріально-технічна та
інформаційно-технологічна база школи.
6.
Наш випускник - успішний випускник, здатний правильно
обрати професію, побудувати особисту кар’єру та власне життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар